世界的盡頭[この世の限り]

好喜歡這首歌喔~~ 要謝謝小綺 哈哈
這首歌是她跟他哥哥一起唱的唷  另外加上70人的管樂團
真是超溫暖又和諧好聽的歌  怎麼聽都不膩阿
椎名林擒這張[平成風俗]真是太棒了 帶有一點點爵士搖滾的味道
我喜歡爵士~~~~

這個MV很特別 要注意他用的小小樂器唷
この世の限り
この世に限りはあるの
もしも果てが見得たなら
如何やって笑おか 愉しいのか
もうやり尽くしたね

じゃあ何度だって 忘れよう
そしてまた新しく出会えれば
素晴らしい
左様なら 初めまして

But still my dear, if the end draws near, what are you to do?
If you hold me tight I'd feel alright but still be blue.
But if a song were to play, just for us, for a moment to take a heart take away,
Well there I say

I'll make a song for you, nothing too old and nothing too new.
Sing to the light of day, you'll smile for me, we'll be happy that way.

Just turn ...away

And take this point of view, nothing is old and nothing is new.
Will you look at me and say, I'm forget you.



If you were near what would you wear when the sun goes down.

The dress is white, but I fear the night might come along
And if you flag can appear from the bass of the moment,
smiles and the laughter I fear,


Well then I say, I'll make a song for you nothing too old and nothing too new.
Sing to the light of day you'll smile for me, we'll be happy that way.
And take this point of view, nothing is old and nothing is new
When you look at me and say,
Nice to meet you.

with flag that way.
to fine line.


世界的盡頭


﹝日文中譯﹞

在這世界是否有盡頭呢?
如果能看得到盡頭
要如何展開歡笑盡情享受呢
因為我們早已竭盡了全力

那麼要經過幾次才能忘懷呢
如果能遇到全新的邂逅就太好了
揮手道別後
再初次見面

﹝英文中譯﹞

然而親愛的 若末日將近 我該如何是好?
若你緊緊擁抱著我 我會覺得一切都好 只仍感一縷憂愁
若有一首歌能為我們演奏片刻
也足以撫平心痛

我說 我要為你寫一首歌
不會太過時 也不會太新潮
就一直唱到天明

Da la la . . .

帶著這想法轉身離去
時間 靜止在這一刻
當你看著我說會將我遺忘 . . .

若你是我 日落之後會有什麼感覺?
兩個人一起去面對白晝 但我仍害怕夜的降臨
如果想起過去我們曾渡過的時光
那些愉悅 情愛 歡笑 都讓我畏懼 . . .

我說 我要為你寫一首歌
不是太過時 也不是太新潮
就一直唱到天明
這樣 你會為我展露笑顏 我們就會很快樂

帶著這想法
時間靜止再這一刻
當你看著我說
很高興認識你 我可以待在你身邊嗎?

arrow
arrow
    全站熱搜

    duckming 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()